ديوان حافظ

اپليكيشن فرمون براي خلافي خودرو و استعلام خلافي خودرو

ديوان حافظ

۱۱۱ بازديد

اين روزها با وجود پيشرفت تكنولوژي كارها بسيار آسان شده است. بسياري از افراد هستند كه بهفال حافظ خيلي اعتقاد دارند و حتي روز خود را با فال حافظ شروع ميكنند. يا افرادي هستند كه علاقه زيادي به حافظ و شعرهاي بي نظير آن دارند. حمل كردن كتاب قطور حافظ براي هركسي آسان نيست. اما با وجود اپليكيشن فال حافظ ، اپليكيشن حافظ ، اپليكيشن اشعار حافظ و ... ديگر نيازي به حمل كردن آن كتاب سنگين نيستيد.

اين روزها با وجود گوشي هاي هوشمند تقريبا تمام كارها راحت شده است. از پرداخت قبض تا ده‌ها كار ديگر را به راحتي ميتوان با اپليكشنهاي مربوطه انجام داد. گرفتن فال حافظ نيز از اين موضوع مستثني نيست. براي خواندن اشعار حافظ زماني كه اپليكيشن فال حافظ را در گوشي هوشمند خود داريد، هميشه آن اشعار در دسترس براي خواندن و فال گرفتن است.

اشعار اين شاعر بزرگ سده هشتم ايران، مورد علاقه تقريبا تمام افراد است. خواندن اشعار حافظهميشه باعث آرامش و خوشنودي است. با داشتن اپليكيشن فال حافظ همراه خود ميتوانيد در هر زمان و هر مكاني فال حافظ بگيريد و اشعار اين شاعر گران قدر را بخوانيد.

قرن ها است كه ديوان حافظ از پرمخاطبترين كتابهاي ايراني در سراسر جهان است. هر ايراني در خانه خود حتما ديوان حافظ دارد و چه بسا كه هر فردي در ايران يك يا حتي چند ديوان حافظ براي خود دارد. جدا از اعتقاد هر فرد درباره ديوان حافظ ، اشعار اين شاعر توانمند آنقدر جذاب است كه خواندن آنها هرگز تكراري نشده و نخواهد شد.

ديوان حافظ تنها يك كتاب پر از شعر نيست. خود شخص حافظ بسيار فرد انديشمندي بوده است به طوري كه در اشعار خود از اجتماع، سياست، عشق، عرفان، خدا، آخرت، انسانيت و صدها موضوع ديگر گفته است. با اينكه كتاب ديوان حافظ براي قرن ها پيش بوده است اما هنوز تازگي دارد. اين موضوع از آن جهت است كه اشعار حافظ متنوع  و گسترده است و در هر وضوعي پيامي و كلامي دارد.

اشعار حافظ وجوه مختلفي دارد به همين دليل برداشت هر فرد از اشعار حافظ مختلف است و به همين دليل است كه فال حافظ به وجود آمده است. هر كس بنا به نيت خود از اشعار حافظ بهره ميبرد و برداشت ميكند. شايد بسياري به فال اعتقاد نداشته باشند اما انسان بعضي وقتها به يك قوت قلب نياز دارد. اين قوت قلب و انرژي مثبت را ميتوان در قالب فال از حافظ طلب كرد. از اشعار حافظنيروي منفي و نااميدي پيدا نخواهد شد. شايد به همين دليل است كه فال حافظ مورد علاقه افراد بيشماري است.

شايد با خواندن اشعار حافظ تحول عميقي در آدمي صورت بگيرد شايد هم نگيرد اما در كل خواندن اشعار اين شاعر دانا بسيار آرامشبخش، عميق و لذتبخش است. بيشتر اشعار حافظ، غزل است و به غزليات حافظ نيز مشهور است. كوتاهترين شعر حافظ را در زير بخوانيد:

ما ز ياران چشم ياري داشتيم

خود غلط بود آنچه مي پنداشتيم

تا درخت دوستي كي بر دهد

حاليا رفتيم و تخمي كاشتيم

گفت و گو آيين درويشي نبود

ورنه با تو ماجراها داشتيم

شيوه چشمت فريب جنگ داشت

ما خطا كرديم و صلح انگاشتيم

البته ميگويند كه اين اشعار ارتباط مستقيمي با قرآن دارد. يعني حافظ اشعار خود را از قرآن الهام گرفته است. در تمام ديوان حافظ به ابيتي برميخوريم كه به صورت مستقيم از قرآن برگرفته شده است.

البته كه خواندن اشعار سخت است. اما نا اميد نشويد چون بعد از خواندن چندين بيت متوجه آهنگ شعر خواهيد شد و آن موقع است كه خواندن شما بهتر و بهتر ميشود. اگر متوجه معني كلمات و ابيات نميشويد بهتر است تفسير آن اشعار را بخوانيد. اپليكيشن فال حافظ داراي تفسير نيز هست و ديگر نيازي به وب گردي و جستجو جود نداريد. بيشتر اشعار و ابيات حافظ بيش از يك معنا و معما دارند به همين دليل است كه بهتر است به تفسير آن تنها اكتفا نكنيد و واژه واژه براي خود معني كنيد؛ به اين ترتيب شما برداشت خودر ا از شعر پيدا خواهيد كرد.

با دانلود اپليكيشن فال حافظ از سايت اندرويدسيتي تمام امكانات براي خواندن اشعار، خواندن تفاسير و گرفتن فال حافظ امكانپذير است. به اين ترتيب در گوشي هوشمند خود اشعار گرانقدر حافظ را داريد و از گزفتن فال حافظ يا خواندن اشعار حافظ لذت خواهيد برد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.